Isnin, Mac 24, 2008

PERJUANGAN

Aku di lahirkan kira-kira 42 tahun yang yang lalu di sebuah daerah yang penuh dengan sejarah hitamnya . Ketika ku dilahirkan daerah ku masih didalam " Kawasan Hitam " . daerah ku terkenal dengan perjuangan " Anak Bangsa " melawan " Pengganas Komunis " . Kampungku terletak didalam sebuah mukim yang penuh dengan sejarah perjuangan menentang Pengganas Komunis . Malah ramai sekali pejuang -pejuang agama .bangsa dan negara gugur . Aku masih ingat ketika aku disekolah rendah , demtuman meriam ketika waktu malam adalah suatu kebiasaan . Dan ketika aku diawal sekolah menengah , aku terkedu melihat pejuang-pejuang agama ,bangsa dan negara ku gugur dimedan pertempuran . Sejak itu aku jadi menjadi benci terhadap pengkianat negara yang bernama komunis .

Sejarah 30 tahun lalu telah mengajar aku untuk mengenal akan keturunan ku . Aku menjadi seorang pejuang untuk agama ,bangsa dan negara secara senyap . Aku menulis untuk menyatakan rasa hati ku didalam akhbar dan sebagainya .

Tapi kini serangan pengkianat bangsa itu telah terhapus walaupun masih ada sedikit fahaman tersebut yang di bawa oleh pertubuhan tertentu . Timbul pula ancaman baru yang didalangi oleh bangsa ku sendiri . Pegerakan yang berasakan semangat sekular/liberal kini merebak kesegenap pelusuk kampung .. Aku merasakan agama, bangsa dan negara akan terancam jika perkara ini tidak di bendung .. Sedar lah wahai bangsa ku ..dimana anda kini ? Parti bukan segala nya . Terlalu banyak semangat yang tidak elok di semai oleh Parti yang memerintah ataupun Parti yang membangkang demi kerana sebuah kuasa .. Berjuang lah demi AGAMA , BANGSA DAN NEGARA . Kembali lah kelandasan yang benar . Agama mu adalah asas nya .